Ihmisen digi-ilmentymä halajaa turvaa

Ihmisen digi-ilmentymä halajaa turvaa


PetriHeinalaAika harvoin voi todeta yritysten vision toteutuvan kuten Fujitsun Human Centric -teemat tekevät identiteetteihin liittyvien palvelujen ja ratkaisujen kohdalla. Identiteetti on henkilön, ihmisen ilmentymä digitaalisessa maailmassa. Identiteetin avulla digitalisaatiosta tulee ihmiskeskeistä ja käytettävää.

Ihmiskeskeisyyteen liittyvät myös luottamus ja turvallisuus. Pitää pystyä luottamaan, että ihmisen ilmentymä digimaailmassa on oikea ja aito, ja että tätä ilmentymää ei pääse kukaan muu kuin henkilö itse käyttämään. Tässä kohtaa biometriikka tulee kuvaan mukaan, sillä se on ainoa tapa todella tunnistaa käyttäjä vuorenvarmasti ja vahvasti. Kun biometriikka on helppokäyttöistä, kuten Fujitsun PalmSecure, niin ihmiskeskeinen visio alkaa muuttua realismiksi.

Realismia lisää se, että nykyisin edellä mainittuja asioita saa helposti käyttöönsä palveluna. Näin ihmiskeskeisen digitalisaation toteuttaminen on mahdollista helposti ja kustannustehokkaasti.

Liiketoiminnassasi ja visiossasi siitä on varmasti samoja piirteitä, eli myös sinun visiosi realisoituminen on lähellä halutessasi. Me teemme tätä realisointia palveluna asiakkaillemme kuten olemme realisoineet omammekin visiomme.

Käytännössä tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi rahan nostamista pankkiautomaatilta ilman korttia vain kättä laitteelle näyttämällä, kirjautumista tietojärjestelmiin tai kulkua ovista samalla periaatteella. Näin identiteetti fyysisessä ja digitaalisessa maailmassa kohtaavat ja toimivat saumattomasti, luotettavasti ja turvallisesti yhdessä.

Identity as a Service: Easy and safe identity management